Hamulec pneumatyczny TURBOREX – budowa i zastosowanie
Hamulec pneumatyczny Turborex jest najlepszym przemysłowym hamulcem umożliwiającym utrzymanie stałego naprężenia odwijanego materiału. Turborex jest hamulcem wielotarczowym; posiada rewolucyjną konstrukcję względem najpopularniejszych, monotarczowych hamulców pneumatycznych serii CX-250 lub CX-300.
Jego innowacyjna konstrukcja opiera się na wielotarczowym układzie hamującym oraz podwójnej wentylacji. Wszystko to powoduje, że w czasie pracy możemy utrzymać obniżoną temperaturę, zapobiegając przegrzaniu komponentów hamulca.
Konsekwencją niższej temperatury elementów hamulca jest zachowanie ciągłości napięcia materiału (ze względu na liniowość momentu hamującego), płynna regulacja momentu hamowania w całym jego zakresie, mniejsze zużycie klocków oraz obniżona emisja pyłu.
Hamulec Turborex- czemu to najlepszy hamulec do kontroli naprężenia na rynku?
TURBOREX
● budowa wielotarczowa
● dwa wentylatory chłodzące
● średnica tarczy Ø180
● max rozproszenie ciepła 14kW
● bezdźwiękowa praca
● mniejsza emisja pyłu
● mniejsze zużycie klocków
● różne rozmiary kołnierza mocującego
● wskaźnik zużycia klocków
Hamulec serii CX-250
● budowa jednotarczowa
● jeden wentylator chłodzący
● średnica tarczy Ø250
● max rozproszenie ciepła 6kW
● głośniejsza praca
● większa emisja pyłu
● wieksze zużycie klocków
● jeden rozmiar mocowania
● brak wskaźnika zużycia klocków
Mniejsze żużycie klocków
Zużycie klocków zależy od ciśnienia, prędkości obwodowej tarczy i temperatury pracy. Konstrukcja hamulca Turborex redukuje wszystkie te parametry zapewniając najdłuższą żywotność okładzin a tym samym najmniejsze zanieczyszczenie pyłem w obszarze pracy.
Mniejsza emisja pyłów
Zmniejszona średnica tarczy hamulcowej do Ø180mm z Ø250 w hamulcach monotarczowych serii CX-250 (np. model Combiflex). Oznacza to o 30% mniejszą prędkość poślizgu okładzin ciernych na tarczach hamulcowych co wpływa na mniejszą emisję pyłu.
Klocki o zwiększonej żywotności
Do 42 000 godzin bez konieczności konserwacji dzięki okładzinom o zwiększonej żywotności.
Wskaźnik zużycia klocków
Łatwe do sprawdzenia, bez konieczności otwierania hamulca, zużycie klocków. Wymiana całego zestawu w mniej niż 5 minut.
Tarcze o lepszym rozpraszaniu ciepła
Nowe, innowacyjne, samowentylujące tarcze gwarantują nieosiągalną w innych modelach wydajność odprowadznia ciepła.
Prosta konstrukcja tłoczków hamulcowych
Tłoczek, cylinder i uszczelka- tutaj nie ma co się popsuć! Minimalna liczba komponentów zmniejsza czas konserwacji oraz pozcyji magazynowych.
Darmowa konsultacja techniczna
● zleć Nam przeliczenie parametrów swojego procesu produkcyjnego
●pozwól Nam rozwiązać istniejące problemy związane z procesem hamowania
● potrzebujesz kompleksową usługę doboru hamulca wraz z opracowaniem dokumentacji montażowej?
Hamulec Turborex- dostępne modele
1. Hamulec Turborex HD (TX-HD)
Modele Turborex HD są wyposażone w dyski HD, które umożliwiają osiągnięcie nigdy wcześniej nieosiągniętego poziomu rozpraszania ciepła. Jest to świetne rozwiązanie do zastosowań wymagających drastycznego obniżenia temperatur pracy.
System SELEMATIC jest doskonałym rozwiązaniem do zastosowań, gdzie obrabiamy różnego rodzaju materiału o różnej szerokości, średnicy a więc o różnym wymaganym momencie hamowsania.
Dostępnych jest 20 modeli różniących się maksymalnym momentem hamowiania, wielkością rozpraszanego ciepła oraz rodzajem kołnierza mocującego.
Każdy z hamulców TX-HD występuje w 5 wersjach.
2. Hamulec Turborex HD Selematic (TS-HD)
Modele Turborex HD mogą być wyposażone w system SELEMATIC. Tarcze hamulcowe są sprzęgane sekwencyjnie dzięki zastosowaniu sprężyn rozdzielających o różnej charakterystyce. Oznacza to, że w zależności od podanego ciśnienia (a więc wymaganego momentu hamowania) hamulec wykorzystuje tylko część tarcz i klocków hamulcowych.
Hamulce Turborex HD SELEMATIC są bardziej uniwersalne gdyż charakteryzują się wiekszym zakresem dostępnego momentu hamowania. Każdy z modeli ma szerszą charakterystyke w stosunku do modelu HD.
Dostępnych jest 15 modeli różniących się maksymalnym momentem hamowiania, wielkością rozpraszanego ciepła oraz rodzajem kołnierza mocującego.
Każdy z hamulców TS-HD występuje w 5 wersjach.
3. Hamulec Turborex HD COOL SHIVER (TX-CS)
Dzięki wielotarczowej konstrukcji z 8-wentylatorowym układem chłodzenia, hamulec pneumatyczny Turborex HD – wersja Cool Shiver – osiąga niższe i stałe temperatury pracy, nawet w najbardziej wymagających zastosowaniach. Zapobiega to przegrzaniu części i utracie ciągłości naprężenia przewijanego materiału oraz przyczynia się do znacznego zmniejszenia zużycia klocków i emisji pyłu.
Dostępnych jest 7 modeli różniących się maksymalnym momentem hamowiania, wielkością rozpraszanego ciepła oraz rodzajem kołnierza mocującego.
Hamulec TURBOREX – oprzyrządowanie dodatkowe
WENTYLATORY
Szeroki wybór wentylatorów. Te same wymiary, różna moc.
LICZNIK OBROTÓW
Umożliwia zliczanie obrótów obracającej się tarczy hamulcowej.
TAPER LOCKS
Dostępna szeroka gama zacisków do mocowania tarczy hamulcowej na różnych średnicach czopów.
ZŁĄCZE OBROTOWE
W przypadku konieczności osiowego podania powietrza do zasilania, np. wału rozprężnego.
FILTR CZĄSTEK STAŁYCH
Eliminuje emisję pyłu w obszarze roboczym i na przewijanym materiale.
SYGNALIZATOR
Wizualny wskaźnik świetlny informujący o przegrzaniu hamulca.
FOTOKOMÓRKA
Umożliwia potwierdzenie osiowego ustawienia dwóch ramion odwijaka maszyny.
Czy wiesz, że chętnie doradzimy w doborze hamulca?
Jeżeli potrzebujesz bezpłatnej konsultacji technicznej- daj Nam znać!