Hamulec elektromagnetyczny EMF-N jest hamulcem negatywnym, tarczowym. Wykorzystywany jest jedynie do pracy na sucho.
Ogromną zaletą hamulców serii EMF-N jest bardzo mała wartość przenoszonego luzu (rzędu kilku dzięsiątych stopnia). Dlatego też są często stosowane w aplikacjach z napędem ze śrubą kulową.
Zasada działania hamulca elektromagnetycznego EMF-N jest następująca: w normalnym położeniu tarcza hamulcowa jest utrzymywana zaciśnięta pomiędzy dwiema okładzinami ciernymi. Zacisk wynika z siły wywołanej sprężynami dociskowymi. Kiedy do cewki doprowadzany jest prąd, zwora hamulca jest do niej przyciągana i odłącza tarczę hamulcową.
Hamulce elektromagnetyczne EMF-N służą głównie do celów bezpieczeństwa lub do blokowania elementów w zadanej pozycji.
Hamulec zasilany jest prądem stałym o napięciu 24V (-0% +15%).
Napięcie podawane bezpośrednio.
przykładowe mocowanie
Hamulec elektromagnetyczny EMF-N
wymiary i parametry:
Model | Ms [Nm] | Waga [Kg] |
---|---|---|
114 | 25 | 4,3 |
140 | 50 | 6 |
166 | 100 | 9 |
195 | 150 | 14 |
Model | A | B | C Min | C Max | D | E | F | G | H | J | K | L | M | P | S Max |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
114 | 70 | 114 | 15 | 24 | 40 | 66 | 38 | 49 | 20 | 69 | 52 | 3×5,5 | 110 | 10 | 0,3 |
140 | 76 | 140 | 20 | 32 | 50 | 80 | 40 | 53 | 21 | 74 | 65 | 3×6,5 | 135 | 11 | 0,3 |
160 | 80 | 166 | 25 | 50 | 65 | 100 | 40 | 60 | 26 | 86 | 87 | 4×6,5 | 160 | 11 | 0,4 |
195 | 85 | 195 | 30 | 68 | 90 | 130 | 40 | 57 | 28 | 85 | 105 | 6×6,5 | 195 | 12 | 0,4 |