A- System samocentrujący
System samocentrujący pozwala na montaż hamulców szczękowych w dowolnej pozycji, zapewniając pełne otwarcie hamulca oraz brak kontaktu okładziny ciernej z tarczą. Wykorzystując śrubę regulującą hamulec można łatwo ustalić względem tarczy hamulcowej (zobacz rysunek). Rozwiązanie szczególnie przydatne gdy musimy zamocować hamulec na tarczy poziomej.
B- Podwójna okładzina
Wykorzystanie podwójnej okładziny ciernej pozwala na redukcję zużycia okładziny oraz na redukcję rozpraszanego ciepła.
C- Czujniki zużycia okładziny ciernej
Czujniki zużycia okładziny ciernej pozwalają poinformawać użytkownika o osiągnięciu krytycznej wielkości okładziny. Pozwala to wyeliminować konieczność regularnych przeglądów stanu okładziny oraz możliwość zaistnienia niebezpiecznej sytuacji.
D- Czujniki On/Off
Czujnik ON/OFF to mikroprzełacznik, który umożliwia poinformowanie użytkownika o otwarciu lub zamknięciu szczęk hamulca. Pozwala to uniknąć użycia maszyny w momencie zamkniętego/trzymającego hamulca.
T- Śruba bezpieczeństwa do hamulców negatywnych
Czujnik ON/OFF to mikroprzełacznik, który umożliwia poinformowanie użytkownika o otwarciu lub zamknięciu szczęk hamulca. Pozwala to uniknąć użycia maszyny w momencie zamkniętego/trzymającego hamulca.
Rodzaje hamulców:
Hamulce ręczne/manualne
Operator reguluje moment hamowania poprzez koło ręczne.
Hamulce pneumatyczne pozytywne
Moment hamowania oraz jego wartość (docisk hamulca do tarczy) wywołana jest ciśnieniem sprężonego powietrza.
Hamulec pneumatyczny negatywny
Moment hamowania (docisk hamulca do tarczy) wywołany siłą sprężyny. Podane ciśnienie powietrza powoduje zmniejszenie lub zupełny zanik momentu hamowania. Stosowany jako hamulec bezpieczeństwa i/lub hamulec parkingowy.
Hamulec typ DUO
Hamulec łączący korzyści hamulca negatywnego i pozytywnego.
Hamulec hydrauliczny pozytywny
Moment hamowania oraz jego wartość wywołana jest ciśnieniem płynu hydraulicznego.
Hamulec hydrauliczny negatywny
Moment hamowania (docisk hamulca do tarczy) wywołany siłą sprężyny. Podane ciśnienie płynu hydraulicznego powoduje zmniejszenie lub zupełny zanik momentu hamowania. Stosowany jako hamulec bezpieczeństwa i/lub hamulec parkingowy.